Mighty Mexico

Corona-Killerz

The Mexicans zijn:
Manon, Merk, Mijke, Werner en Sander. En Ilona. Hoe kan ik dat nou vergeten?

Hieronder vindt je hun reisverslag

Woensdag 17 juli
Sander is op tijd wakker. Om 9.30 afgesproken en om 8.37 zijn ze weg richting station Oss.

Vrijdag 19 juli
Hier un bericht uit Mexico City. We zijn goed aangekomen na een hele plezierige vlucht, vooral voor Mark en Mijke, want dankzij een overboeking van het vliegtuig mochten zij Business Class vliegen (was superlocht alle twee een eigen tv met 13 kanalen). Het is echt een super grote stad. Gisteren hebben we de stad verkend en veel onder de grond gezeten (lees Metro) Hier heb je veel schollies en schooiers die allerlei bende proberen te verkopen. We hebben dus al heel veel vrienden erbij gekregen. Ze staan zelfs voor de dames op in de metro. De metro is trouwens erg goedkoop, namelijk 2 punten per keer, dit is omgerekend ongeveer 20 jeurocenten. Het weer in Mexico City is eigenlijk hetzelfde als in Nederland. Vandaag zijn we met de locale bus naar de Zon en de Maan Tempel geweest, 50 km ten noorden van Mexico City en hier was het wel warm. We zijn dus ook allemaal verbrand. Deze tempels hebben we ook beklommen ze zijn ongeveer 70 meter hoog. Je kunt hier dus ook heel ver kijken. In Mexico zijn ze iets verder ontwikkeld dan dat wij dachten, want ze hebben hier ook drempels uitgevonden in de kleine dorpjes. Hierdoor was de terugreis die door de kleinere dorpjes ging iets minder plezierig. De drempels lagen echt om de 10 seconden. Je kon in de dorpjes echt zien dat er in armoede werd geleefd. Het was namelijk echt een teringzooi. Morgen vertrekken we naar een ander zuidelijker oord, namelijk naar Oaxaca. Hier worden alle hotels onder een zwembad controle gehouden, dwz geen zwembad dan opzouten. We zijn nog niet overvallen zoals de Aar mischien dacht. Tot over een paar dagen. The Mexicans

Zondag 21 Juli
Buenos dias! Censuur. Had untemuh weer zijn belachelijke vuurspuw kunsten in Lima laten zien, ja sinds de megafestatie is ie dat toch un bietje afgeleerd. Nog effe een update uit het lochte mexico. Na enkele sloopwerkzaamheden op de kamer van de stieren (stopcontact van de muur, lamp van de muur, tv kapot) zijn wij gedwongen geweest om weg te gaan uit mexico city en zitten nu in het geweldige Oaxaca (zie vorige bericht). We zijn dus goed aangekomen na een 6,5 uur durende lange reis, dus jullie hoeven je geen zorgen meer te maken. Hier is het elke dag feest, met allemaal acceptabele vrij jongen van legale leeftijd. Dus als je hier vrijgezel bent, nou dan weten we het wel. Voor 1000 Mexicaanse punten zullen wij wel een leuke kindeloze chick meenemen voor de wanhopige achterblijvers of degene die ergens in Italie vertoeven of moeten ploegen in het rustieke dorpje Schaijk. Vandaag zijn we met een lochte ouwe chrystler bus naar de witte berg geweest naar een asteken tempel geweest (volgens breugeltje te vergelijken met de Gasstraat in Oss, maar dan zonder blauwe minsen). Daarna hebben we lekker in ons zwembad gelegen met een flesje Corona, dus wij maken het eigenlijk wel zeer goed. Over enkele minuten begeven wij ons naar de Zocala (te vergelijken met het europaplein in Schaijk, maar dan met cafes) waar Ilona ons gaat trakteren op tequila na een voor ons niet te verliezen weddenschap. Morgen is het hier de hele dag nog een of andere ritueel feest met misschien enkele offers zoals ze dat hier vroeger ook altijd deden, hoe dan ook, we gaan morgenavond weer verder naar onze nieuwe bestemming: Tuxtla (zie de grote bosatlas van jufrouw Elle). Daarna gaan we richting de banane jungel van Palenque. allemaal de groeten en Hasta la vista, De Mexico qrew

Woensdag Juli 24, 2002
Mexicaans bier is lekker

Uuuh kerls in schaijk, italie en Peru, hoe is alles daar, iedereen al weer veilig uit peru? want de laatste tijd horen we zo weinig van jullie op het forum. In Mexico is in iedergeval nog steeds alles kei goed, nog even een kleine update: We zijn nu weer weg uit Oaxaca, we hebben daar nog op de avond voor ons vertrek een plaatselijk feestje mee kunnen pikken. Tijdens dit feest hebben we elkaar nog bekogeld met eieren, tequila gezopen en Mark van de plaatselijke vrouwelijke bevolking weggetrokken. Zijn we met de nachtbus richting Tuxtla gegaan. Na een reis van 10 uur met de bus, zijn we veilig aangekomen, ondanks de geweldige capriolen van onze buschaufeur die het toch wel veilig vond om allerlei vrachtwagens op een smal bergpas met volle snelheid in de scherpe bochten in te halen. In Tuxtla aangekomen zijn we met een speedboot, met de snelste kapitein van het gehele natuurgebied die wij daar bezochten, door diepe canyons gevaren. Daar hebben wij een bietje steve de crocedile hunter uitgehangen, tussen de crocs en de gieren. De dag erop hebben wij weer een bus genomen met een chaufeur die dacht dat die nog harder kon dan de vorige, waarbij hij met piepende banden de haarspeld bochten langs alweer een diepe kloof pakte, maar toch zijn we weer veilig aangekomen. Nu is ons volgende doel om hier in Palenque de jungle in te gaan, of dat lukt hoor je wel op de vorige update. p.s. nog enkele rentificaties op dit bericht: 1. De Merk werd achterna gezeten door de mexicaans vrouwen. en dat was het weer. Hasta la pasta